A/B testimine ja analüütika

1. Paigaldada lisateek või kasuta Google Analytics experiement’i ja tee üks näidis A/B testimise eksperiment (proovi kasvõi pealkirja mõju testida – sisu ei ole oluline) ja kirjelda kuidas selle üles seadsid

 

Mil ma paigaldasin oma veebilehele SEO Yoast, tahtsin paigaldada ka Yoast Analytics plugin’i. Mil otsisin plugin’i Google analytics by Yoast , sain teada, et nüüd see plugin kannab nimetusi MonsterInsights (täis. – Google Analytics by MonsterInsights)

Pärast plugin’i aktiveerimist klõpsasin menüüs “Insights” -> “Settings”. Sellel ekraanil vajutades nupu peale  “Authenticate your Google Analytics account”, ühendatakse sel viisil Google Analytics  WordPress veebilehega.

Siit saab vähe mida välja lugeda, näiteks mis postitused/lingid olid üle vaadanud ja mitu korda, või näiteks mis riigis nad olid üle vaadanud.

vaja
Pilt 1. Kuidas “MonsterInsights” näeb välja

Mainin kindlasti ka seda, kuidas ma Google Analytics kontot tegin. Siit saab välja lugeda palju-palju infot. Huvitav ainult oli see, et sain kontot luua ainult Mozila Firefox kaudu.  Teine asi, et mul miskipärast kõik oli ja on soome keeles. Kahjuks, siin keele muuta ei saa, ja kui ma soome keelt hästi ei oska, läks mul rohem aega arusaamiseks, kus mis toimub ja tähendab.

vaja2
Pilt 2. Google Analytics konto

 

2. Paigalda lehele heatmap.js või mingi muu analüütika rakendus ja kirjelda paigaldusprotsessi ning muljeid, kuidas jälgimise üles seadsid

Kasutasin ka enda lehe analüütika nägemiseks Hotjar’i teenust. Rakenduse paigaldamine oli lihtne, sest et igal sammul ilmusid videod koos seletusega mis on teha vaja. Alguses,  tegin ma kasutaja hotjar lehele ja mulle oli vaja lihtsalt lisada enda Theme’i faili header.php sisse lühikese scripti. Selle rakenduse väga lihte kasutada, kõik oli arusaadav.

vaja33
Pilt 3. Kuidas “hotjar” rakendus välja näeb

Lisaks, panin pilku peale ka  ühele funktsioonile, kus saab täpsemat ülevaade enda lehe külastajatest.  Sel juhul saab videod üle vaadata ja näha kuhu täpsemalt kasutaja vajutas.

vaja33

Siinjuures on olemas ka “Funnels” teenus, kus saab kasutaja sammu kirjeldada, ehk sammuline protsess kuidas kasutaja peab lehe kasutada. See võib olla hästi sobib inimesele kes tegeleb müügiga oma veebilehel, kus kõik toimingud toimuvad sammuliselt.

 

 

 

 

Link

Leave a comment